Bir teknoloji markasının "Yıllanmış logosu"..!
Nedendir bilmiyorum ama Zorlu grubu şirketlerine oldum olası sıcak bakarım, bu sempatim; grubun sahiplerinin kamuoyu önündeki duruş biçimleriyle ilgili midir, yoksa bana özgü bir durum mudur orasını bilemem ama bildiğim ve yaşadığım bir şey var ki, tüketici ya da bir müşteri olarak tercihlerimi etkileyen bir duygusal yakınlık hissediyorum.
Kurumsal olarak Denizbank ile çalışıyoruz, elektronik eşya markaları Vestel'i on yıllardır tercih edip, kullanıyorum.. tam da burada durmak istiyorum, yani grup içerisindeki şirketlerin amiral gemisi ve tüketici ile direkt ilişki kurabildikleri en güçlü markaları olan Vestel de ve onun logosu ile derdim var arkadaş..
Ofisim de on yıla yakın bir süre önce aldığımız 37 ekran, ev de 72 ekran Vestel TV var.. tamam onlara gözüm alıştı diyeceğim, ama en çok reklam veren markalardan biri olması açısından TV reklamların da her akşam gözüme gözüme soktukları kırmızı arka plan üzerine vestel logosu artık beni rahatsız ediyor.. Bir şirket düşünün ki; teknoloji üretsin ve satsın, dahası ülkenin en çok ihracat yapan markası yani dünya markası olsun, yine dünyanın önemli teknoloji şirketleri ile işbirliği içerisinde olup ta.. bugün ki gibi de logosu olsun..
Vestel ve benzeri markaların birbirleri içerisindeki rekabeti, ürünlerinin biz tüketicilerin büyük çoğunluğunun göremediği/ilgilenmediği kısımlarında, yani teknoloji boyutunda yaşansa da, alışveriş için önemli bir tercih nedeni olan dış görünümü de buna paralel geliştirmek durumundalar ve bunu yapıyorlar, örneğin eskiden kahverengi ve siyah olan TV' lerin dış renginin yerini gümüş rengine bırakması gibi.. Dolayısıyla bu konuda da görsel algı biz tüketiciler için önemli bir tercih nedeni oluyor. Bu sektörde yer alan Arçelik markasının son zamanlardaki kurumsal marka imajı üzerindeki çalışmalarını takdirle izliyorum, son logo ve marka imajı üzerindeki değişikliklere kadar, benim için annemin yada onun annesinin kullandığı "eskimiş" bir marka durumundayken ve hiçbir ürününü satın al(a)madığım Arçelik, bugün benim için çok önemli bir marka gücüne ve modern çizgilere sahip duruma gelmiştir. Yani artık başımın üstünde yeri var durumundadır.. :)
Nasıl ki on yıllar öncesinin teknolojisini kullanmak istemiyorsak, ya da aldığımız bir yer halısında bile modern çizgiler taşımasını bekliyorsak, Vestel gibi büyük bir teknoloji markasının da ürünlerinin tercih edilmesindeki başarısını ve her yıl şirket bilançolarındaki büyümeye ve gelişmeye yaraşır şekilde, marka sempatisi üzerindeki "logo tasarımının yıllanmışlığından" kurtulmalıdır diye düşünüyorum.
Kurumsal olarak Denizbank ile çalışıyoruz, elektronik eşya markaları Vestel'i on yıllardır tercih edip, kullanıyorum.. tam da burada durmak istiyorum, yani grup içerisindeki şirketlerin amiral gemisi ve tüketici ile direkt ilişki kurabildikleri en güçlü markaları olan Vestel de ve onun logosu ile derdim var arkadaş..
Ofisim de on yıla yakın bir süre önce aldığımız 37 ekran, ev de 72 ekran Vestel TV var.. tamam onlara gözüm alıştı diyeceğim, ama en çok reklam veren markalardan biri olması açısından TV reklamların da her akşam gözüme gözüme soktukları kırmızı arka plan üzerine vestel logosu artık beni rahatsız ediyor.. Bir şirket düşünün ki; teknoloji üretsin ve satsın, dahası ülkenin en çok ihracat yapan markası yani dünya markası olsun, yine dünyanın önemli teknoloji şirketleri ile işbirliği içerisinde olup ta.. bugün ki gibi de logosu olsun..
Vestel ve benzeri markaların birbirleri içerisindeki rekabeti, ürünlerinin biz tüketicilerin büyük çoğunluğunun göremediği/ilgilenmediği kısımlarında, yani teknoloji boyutunda yaşansa da, alışveriş için önemli bir tercih nedeni olan dış görünümü de buna paralel geliştirmek durumundalar ve bunu yapıyorlar, örneğin eskiden kahverengi ve siyah olan TV' lerin dış renginin yerini gümüş rengine bırakması gibi.. Dolayısıyla bu konuda da görsel algı biz tüketiciler için önemli bir tercih nedeni oluyor. Bu sektörde yer alan Arçelik markasının son zamanlardaki kurumsal marka imajı üzerindeki çalışmalarını takdirle izliyorum, son logo ve marka imajı üzerindeki değişikliklere kadar, benim için annemin yada onun annesinin kullandığı "eskimiş" bir marka durumundayken ve hiçbir ürününü satın al(a)madığım Arçelik, bugün benim için çok önemli bir marka gücüne ve modern çizgilere sahip duruma gelmiştir. Yani artık başımın üstünde yeri var durumundadır.. :)
Nasıl ki on yıllar öncesinin teknolojisini kullanmak istemiyorsak, ya da aldığımız bir yer halısında bile modern çizgiler taşımasını bekliyorsak, Vestel gibi büyük bir teknoloji markasının da ürünlerinin tercih edilmesindeki başarısını ve her yıl şirket bilançolarındaki büyümeye ve gelişmeye yaraşır şekilde, marka sempatisi üzerindeki "logo tasarımının yıllanmışlığından" kurtulmalıdır diye düşünüyorum.
1 Comments:
düşünceeriniz çok güzeldi. bende rekamlara ilgii fikirler yazıyorum. ütfen siteme bir göz atın. tşk ediyorum. fikirerinizi yorumlarınızı sewimsizbilgin@gmai.com a beklerim efendim.
Yorum Gönder
<< Home